דף הבית » 100 המובילים » כמה זמן יש לסור או לבלות במשטרה?

כמה זמן יש לסור או לבלות במשטרה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן יש לסור או לבלות במשטרה?

מה זה בר אור?

בר אור הוא מונח המשמש במשפט הישראלי להתייחס לאדם החשוד בביצוע פשע. המונח נגזר מהמילים העבריות "בר" ו"או", שמשמעותן "בן האור". כלומר, בר אור הוא אדם שחשוד בפלילים אך טרם הורשע.

כמה זמן יש לסור או לבלות במשטרה?

משך הזמן שבר אור צריך לבלות במשטרה תלוי בנסיבות המקרה. ככלל, בר אור יוחזק לחקירה עד 24 שעות. במהלך תקופה זו, המשטרה עשויה לשאול שאלות, לגבות הצהרות ולבצע חיפוש בביתו או ברכבו של החשוד. במקרים מסוימים עשויה המשטרה להחליט על הארכת תקופת החקירה מעבר ל-24 שעות. זה יכול לקרות אם המשטרה סבורה שהחשוד עלול להוות סיכון טיסה או אם הם צריכים עוד זמן לחקור את המקרה. במקרים כאלה על המשטרה לקבל צו בית משפט להארכת תקופת החקירה.

מה קורה לאחר תקופת החקירה?

לאחר סיום תקופת החקירה על המשטרה להחליט אם לשחרר את בר אור או להשאירם במעצר. אם המשטרה מחליטה להשאיר את בר אור במעצר, עליה לקבל צו בית משפט לעשות זאת. בצו בית המשפט יש לפרט את הסיבות למעצר ואת משך הזמן שהבר אור יוחזק במעצר.

אילו זכויות יש לבר או?

לבר אור יש זכות לשתוק ולהתייעץ עם עורך דין לפני מענה לכל שאלה. ללשכת עורכי הדין יש גם הזכות לקבל מידע על האישומים נגדם ולהביאם בפני שופט תוך 24 שעות ממעצרם.

השוואה מהירה

תַרחִישׁ זמן בילה עם המשטרה
תִשׁאוּל עד 24 שעות
תשאול מורחב מחייב צו בית משפט
משמורת מחייב צו בית משפט

לסיכום, משך הזמן שעל בר אור לבלות במשטרה תלוי בנסיבות המקרה. ככלל, בר אור יוחזק לחקירה עד 24 שעות. במקרים מסוימים עשויה המשטרה להחליט על הארכת תקופת החקירה מעבר ל-24 שעות. אם המשטרה מחליטה להשאיר את בר אור במעצר, עליה לקבל צו בית משפט לעשות זאת. לבר אור יש זכות לשתוק ולהתייעץ עם עורך דין לפני מענה לכל שאלה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן