דף הבית » 100 המובילים » כמה זמן נמשך המחזור החודשי?

כמה זמן נמשך המחזור החודשי?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך המחזור החודשי?

מהו המחזור החודשי?

המחזור החודשי הוא השינוי הטבעי הקבוע המתרחש במערכת הרבייה הנשית (במיוחד הרחם והשחלות) שמאפשר הריון. המחזור נדרש לייצור ביציות ולהכנת הרחם להריון. המחזור מתרחש במערכת הרבייה של כל היונקים הנקביים והוא הכרחי לייצור צאצאים.

מה קורה במהלך המחזור החודשי?

המחזור החודשי מתחלק לשני שלבים: השלב הזקיק והשלב הלוטאלי. במהלך השלב הזקיק, בלוטת יותרת המוח משחררת הורמון מגרה זקיקים (FSH) הממריץ את צמיחת הזקיקים בשחלות. זקיקים אלו מייצרים את הורמון האסטרוגן, המעבה את רירית הרחם כהכנה להריון פוטנציאלי.במקביל, בלוטת יותרת המוח משחררת גם הורמון luteinizing (LH) הגורם לשחרור ביצית מאחד הזקיקים. זה ידוע בשם ביוץ.

כמה זמן נמשך המחזור החודשי?

המחזור החודשי הממוצע נמשך 28 ימים, אך הוא יכול לנוע בין 21 ל-35 ימים במבוגרים ובין 21 ל-45 ימים בבני נוער צעירים. אורך המחזור יכול להשתנות מחודש לחודש ולא נדיר שהוא לא סדיר, במיוחד בשנים הראשונות לאחר תחילת הווסת. המחזור יכול להיות מושפע גם מגורמים שונים כמו מתח, מחלות ושינויים בשגרה. חשוב לעקוב אחר המחזור שלך כדי לקבוע אם הוא סדיר או אם יש שינויים שיכולים להצביע על בעיה בריאותית.

מה קורה לאחר הביוץ?

לאחר הביוץ, הביצית נעה במורד החצוצרה לכיוון הרחם. אם הביצית אינה מופרית, רירית הרחם נשירה בזמן הווסת. זוהי תחילתו של מחזור חדש. אם הביצית מופרית, היא תשתיל את עצמה ברירית הרחם ויתרחש הריון.

סיכום

המחזור החודשי הוא השינוי הטבעי הקבוע המתרחש במערכת הרבייה הנשית המאפשר הריון. המחזור החודשי הממוצע נמשך 28 ימים, אך הוא יכול לנוע בין 21 ל-35 ימים במבוגרים ובין 21 ל-45 ימים בבני נוער צעירים. המחזור מחולק לשני שלבים: השלב הזקיק והשלב הלוטאלי. במהלך השלב הזקיק, בלוטת יותרת המוח משחררת הורמונים הממריצים את צמיחת הזקיקים בשחלות ומפעילים את שחרור הביצית. לאחר הביוץ, הביצית נעה במורד החצוצרה לכיוון הרחם. אם הביצית אינה מופרית, רירית הרחם נשירה בזמן הווסת. אם הביצית מופרית, היא תשתיל את עצמה ברירית הרחם ויתרחש הריון. כדי ללמוד עוד על המחזור החודשי, עיין בסרטון זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן