דף הבית » מגמות » כמה זמן נמשך חיסון פוליו?

כמה זמן נמשך חיסון פוליו?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך חיסון פוליו?

מה זה פוליו?

פוליו הוא וירוס מאוד מדבק שיכול לגרום לשיתוק ואף למוות. זה מתפשט באמצעות מגע עם צואה, רוק או הפרשות דרכי הנשימה של אדם נגוע. פוליו שכיחה ביותר באזורים עם תברואה והיגיינה לקויה, והיא עדיין מהווה דאגה בריאותית מרכזית במקומות רבים בעולם. ארגון הבריאות העולמי (WHO) מעריך שעדיין יש יותר מ-10 מיליון מקרים של פוליו ברחבי העולם. הנגיף יכול לגרום לשיתוק, חולשת שרירים ואפילו מוות. חיסון הוא הדרך הטובה ביותר למנוע פוליו, אבל כמה זמן נמשך חיסון נגד פוליו?

סוגי חיסוני פוליו

ישנם שני סוגים של חיסוני פוליו: חיסון נגד פוליו מומת (IPV) וחיסון פוליו פומי (OPV). IPV ניתן כזריקה והוא הסוג היחיד של חיסון פוליו בשימוש בארצות הברית. OPV הוא חיסון נגד וירוס חי שניתן דרך הפה ועדיין נמצא בשימוש בחלקים מסוימים של העולם.

חיסון נגד פוליו מומת (IPV)

IPV הוא חיסון נגד וירוס מומת שניתן בזריקה. זהו הסוג היחיד של חיסון פוליו בשימוש בארצות הברית. IPV יעיל מאוד במניעת פוליו ומומלץ לכל הילדים בארצות הברית. היא ניתנת בדרך כלל כסדרה של ארבע זריקות, כאשר המנה הראשונה ניתנת בגיל חודשיים והמנה האחרונה ניתנת בגיל 4-6 שנים.

חיסון נגד פוליו פומי (OPV)

OPV הוא חיסון נגד וירוס חי שניתן דרך הפה. זה עדיין בשימוש בחלקים מסוימים של העולם, אבל זה לא בשימוש בארצות הברית. OPV פחות יעיל מ-IPV, אבל קל יותר לניהול והוא פחות יקר. היא ניתנת בדרך כלל כסדרה של שלוש מנות, כאשר המנה הראשונה ניתנת בגיל 6 שבועות והמנה האחרונה ניתנת בגיל 18 חודשים.

כמה זמן נמשך חיסון פוליו?

משך ההגנה שמספק חיסון פוליו תלוי בסוג החיסון בו נעשה שימוש. IPV מספק הגנה ארוכת טווח מפני פוליו, ומומלץ שכל הילדים בארצות הברית יקבלו את הסדרה המלאה של ארבע זריקות. ההגנה שמספק IPV נחשבת להחזיק מעמד לפחות 10 שנים. OPV מספק הגנה לטווח קצר יותר מפני פוליו, ומומלץ לכל הילדים באזורים שבהם נעשה שימוש ב-OPV לקבל את הסדרה המלאה של שלוש מנות. ההגנה שמספק OPV נחשבת להחזיק מעמד לפחות 3-5 שנים.

סיכום

פוליו הוא וירוס מאוד מדבק שיכול לגרום לשיתוק ואף למוות. חיסון הוא הדרך הטובה ביותר למנוע פוליו, ויש שני סוגים של חיסוני פוליו: חיסון נגד פוליו מומת (IPV) וחיסון פוליו פומי (OPV). IPV מספק הגנה ארוכת טווח מפני פוליו, ומומלץ שכל הילדים בארצות הברית יקבלו את הסדרה המלאה של ארבע זריקות. OPV מספק הגנה לטווח קצר יותר מפני פוליו, ומומלץ לכל הילדים באזורים שבהם נעשה שימוש ב-OPV לקבל את הסדרה המלאה של שלוש מנות. למידע נוסף, צפה בסרטון זה או מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן