דף הבית » מגמות » כמה זמן נמשך החיסון נגד כלבת?

כמה זמן נמשך החיסון נגד כלבת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך החיסון נגד כלבת?

מה זה כלבת?

כלבת היא מחלה ויראלית הפוגעת במערכת העצבים המרכזית של יונקים, כולל בני אדם. זה נגרם על ידי וירוס המועבר דרך הרוק של בעל חיים נגוע, בדרך כלל באמצעות נשיכה. כלבת היא מחלה קשה שעלולה להיות קטלנית שעלולה לגרום לתסמינים נוירולוגיים חמורים ולמוות אם לא מטפלים בה.

כמה זמן נמשך החיסון נגד כלבת?

חיסון הכלבת יעיל ביותר ומספק הגנה ארוכת טווח מפני הנגיף. משך ההגנה תלוי בסוג החיסון בו נעשה שימוש ובתגובה החיסונית של האדם. בדרך כלל, החיסון נגד כלבת יעיל לפחות שנה, וחלק מהחיסונים יעילים עד שלוש שנים.

סוגי חיסונים

ישנם שני סוגים של חיסוני כלבת זמינים: מומתים (מומתים) ורקומביננטיים (מהונדסים גנטית). החיסון המומת הוא הנפוץ ביותר בשימוש והוא ניתן בשתי מנות, בהפרש של חודש. החיסון הרקומביננטי ניתן בשלוש מנות, בהפרש של חודש.

זריקות בוסטר

זריקות דחף מומלצות לאנשים שנחשפו לנגיף הכלבת או שנמצאים בסיכון גבוה לחשיפה. זריקות דחף מומלצות גם לאנשים שקיבלו את חיסון הכלבת לפני יותר מחמש שנים.

הגנה על עצמך ועל חיות המחמד שלך

הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך ועל חיות המחמד שלך מפני כלבת היא להתחסן. חיסון חיות המחמד שלך חשוב במיוחד, מכיוון שהן נוטות יותר לבוא במגע עם חיות בר שעלולות להידבק בנגיף. חשוב גם להימנע ממגע עם חיות בר, במיוחד אלה שמתנהגות בצורה מוזרה או אגרסיבית. אם אתה ננשך על ידי בעל חיים, פנה מיד לטיפול רפואי ופנה למחלקת הבריאות המקומית שלך.

השוואה מהירה

סוג החיסון משך ההגנה
מוּבטָל 1 שנה
רקומביננטי 3 שנים

סיכום

חיסון הכלבת יעיל ביותר ומספק הגנה ארוכת טווח מפני הנגיף. משך ההגנה תלוי בסוג החיסון בו נעשה שימוש ובתגובה החיסונית של האדם. בדרך כלל, החיסון נגד כלבת יעיל לפחות שנה, וחלק מהחיסונים יעילים עד שלוש שנים. זריקות דחף מומלצות לאנשים שנחשפו לנגיף הכלבת או שנמצאים בסיכון גבוה לחשיפה. הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך ועל חיות המחמד שלך מפני כלבת היא להתחסן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן