דף הבית » מגמות » כמה זמן ים המלח?

כמה זמן ים המלח?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן ים המלח?

מהו ים המלח?

ים המלח הוא אגם מלח השוכן בבקעת הירדן בין ישראל לירדן. זוהי הנקודה הנמוכה ביותר על פני כדור הארץ, עם גובה של 1,412 רגל מתחת לפני הים. ים המלח הוא גם האגם היפר-מימי העמוק ביותר בעולם, עם עומק מרבי של 1,312 רגל. זהו גם אחד מגופי המים המלוחים ביותר על פני כדור הארץ, עם מליחות של 33.7%.

כמה זמן ים המלח?

אורכו של ים המלח הוא כ-41 מיילים ורוחבו 11 מיילים, עם שטח פנים כולל של כ-810 מיילים רבועים. זהו האגם השני באורכו במזרח התיכון, אחרי הים הכספי. ים המלח הוא גם האגם היפר-מימי העמוק ביותר בעולם, עם עומק מרבי של 1,312 רגל.

גודלו של ים המלח מתכווץ

ים המלח הולך ומצטמצם מזה שנים רבות עקב הטיית המים מנהר הירדן, המהווה את מקור המים העיקרי של האגם. כתוצאה מכך, שטח הפנים של האגם ירד בכשליש מאז שנות ה-50. גם מפלס המים של האגם ירד משמעותית, כאשר מפלס המים ירד ביותר מ-80 רגל מאז שנות ה-60.

מליחות ים המלח

ים המלח הוא אחד מגופי המים המלוחים ביותר על פני כדור הארץ, עם מליחות של 33.7%. זה יותר מפי שמונה יותר מלוח מהאוקיינוס. המליחות הגבוהה של ים המלח נובעת מכך שהוא אגם סגור, כלומר אין לו מוצא והמים מתאדים מהר יותר מכפי שניתן לחדשם. כתוצאה מכך, המלחים והמינרלים המומסים במים מתרכזים יותר ויותר עם הזמן.

היתרונות הבריאותיים של ים המלח

ים המלח ידוע בסגולותיו הטיפוליות, כאשר אנשים מכל העולם נוהרים אל חופיו כדי לנצל את כוחות הריפוי שלו. לריכוז הגבוה של מינרלים במים אומרים שיש מספר יתרונות בריאותיים, כולל הקלה בבעיות עור כמו פסוריאזיס ואקזמה. לבוץ מים המלח אומרים גם שיש מספר יתרונות טיפוליים, כולל הקלה בכאבי שרירים ומפרקים. ים המלח הוא גוף מים ייחודי ומרתק, בעל היסטוריה ארוכה ומספר עובדות מעניינות. זוהי הנקודה הנמוכה ביותר על פני כדור הארץ, האגם היפר-מימי העמוק ביותר בעולם, ואחד מגופי המים המלוחים ביותר על פני כדור הארץ. כמו כן, הוא הולך ומצטמצם בשל הטיית המים מנהר הירדן, ולמליחותו הגבוהה יש מספר יתרונות טיפוליים.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן