דף הבית » מגמות » באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד שפעת?

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד שפעת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות כדאי לקבל חיסון נגד שפעת?

מה זה חיסון נגד שפעת?

חיסון נגד שפעת הוא הזרקה של וירוס מומת שעוזרת להגן עליך מפני וירוס השפעת. מומלץ לכל אחד מעל גיל חצי שנה לקבל חיסון נגד שפעת מדי שנה. חיסון השפעת עוזר להגן עליך מפני הזנים הנפוצים ביותר של הנגיף שמסתובבים מדי שנה.

מתי כדאי לקבל חיסון נגד שפעת?

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לכל אחד מעל גיל שישה חודשים לקבל חיסון נגד שפעת בכל שנה. עדיף לקבל את הזריקה ברגע שהיא זמינה באזור שלך, בדרך כלל בסוף אוגוסט או בתחילת ספטמבר. הסיבה לכך היא שלוקח לגוף כשבועיים לבנות חסינות לאחר קבלת הזריקה.

למי כדאי לקבל חיסון נגד שפעת?

ה-CDC ממליץ לכל אחד מעל גיל שישה חודשים לקבל חיסון נגד שפעת בכל שנה. זה כולל נשים בהריון, אנשים עם מצבים בריאותיים כרוניים, אנשים מעל גיל 65 ואנשים שחיים או מטפלים באלה בסיכון גבוה לסיבוכים משפעת.

אילו סוגי חיסון נגד שפעת זמינים?

קיימים שני סוגים של חיסון נגד שפעת: חיסון נגד שפעת מומת (IIV) וחיסון שפעת רקומביננטי (RIV). ה-IIV הוא הסוג הנפוץ ביותר של חיסון נגד שפעת והוא עשוי מחלקיקי וירוס מומתים. ה-RIV עשוי מגן בודד מהנגיף ומאושר לאנשים בני 18 ומעלה.

האם יש תופעות לוואי?

תופעות הלוואי השכיחות ביותר של חיסון השפעת הן כאב, אדמומיות או נפיחות במקום ההזרקה, כאבי ראש, חום וכאבי שרירים. תופעות הלוואי הללו נמשכות בדרך כלל 1-2 ימים והן קלות.

מה אם החמצתי את חיסון השפעת?

אם החמצת את הזמן המומלץ לחיסון נגד שפעת, עדיין מועיל לקבל אותה בהמשך העונה. עונת השפעת בדרך כלל מגיעה לשיא בחודשי החורף, כך שזריקה מאוחרת יותר בעונה עדיין יכולה לעזור להגן עליך מפני הנגיף.

דעה אישית

חיסון נגד שפעת היא אחת הדרכים הטובות ביותר להגן על עצמך ועל משפחתך מפני נגיף השפעת. חשוב לקבל את הזריקה ברגע שהיא זמינה באזור שלך, בדרך כלל בסוף אוגוסט או בתחילת ספטמבר. גם אם תפספסו את הזמן המומלץ, עדיין מועיל לקבל את הזריקה בהמשך העונה. אני תמיד מקפיד לקבל חיסון נגד שפעת בכל שנה ואני ממליץ לכולם לעשות את אותו הדבר.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן