דף הבית » לחיות בתשומת לב » ראש ממשלת ישראל: מבט על חייו המוקדמים של בנימין נתניהו

ראש ממשלת ישראל: מבט על חייו המוקדמים של בנימין נתניהו

השאירו פרטים ונחזור מיד:

ראש ממשלת ישראל: מבט על חייו המוקדמים של בנימין נתניהו

היכרות עם בנימין נתניהו

בנימין נתניהו, ראש ממשלת ישראל הנוכחי, נולד ב-1949 בתל אביב. הוא ראש ממשלת ישראל הראשון שנולד במדינת ישראל המודרנית. נתניהו הוא חבר במפלגת הימין הליכוד ומכהן כראש ממשלה משנת 2009. הוא ראש הממשלה המכהן הארוך ביותר בתולדות ישראל, כשהוא מכהן בתפקיד בסך הכל 12 שנים.

חייו המוקדמים והחינוך של נתניהו

נתניהו נולד למשפחה יהודית בתל אביב. אביו, בנציון נתניהו, היה היסטוריון ופרופסור באוניברסיטת קורנל. אמו, צילה סגל, נולדה ברוסיה ועבדה כספרנית. נתניהו למד בתיכון בירושלים ולאחר מכן למד במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס (MIT), שם סיים תואר ראשון באדריכלות ותואר שני בניהול.

השירות הצבאי של נתניהו

נתניהו שירת בצבא ההגנה לישראל (צה"ל) בשנים 1967 עד 1973. שירת ביחידה המובחרת של סיירת מטקל והשתתף במספר מבצעים חשאיים. הוא נפצע בפעולה במלחמת יום הכיפורים ב-1973.

הקריירה הפוליטית של נתניהו

נתניהו החל את הקריירה הפוליטית שלו בסוף שנות ה-70, כשהצטרף למפלגת הליכוד. הוא נבחר לכנסת בשנת 1988 וכיהן כסגן שר החוץ בשנים 1988 עד 1991. בשנת 1996 נבחר לראשונה לראש הממשלה. הוא כיהן כראש ממשלה מ-1996 עד 1999 ושוב מ-2009 ועד היום.

מורשת נתניהו

נתניהו היה דמות שנויה במחלוקת בפוליטיקה הישראלית. הוא ספג ביקורת על עמדתו הקשוחה בנושאי ביטחון והתנגדותו לפתרון שתי המדינות. עם זאת, הוא גם זכה לשבחים על מאמציו לחזק את כלכלת ישראל ומחויבותו להגנה על ביטחון המדינה. מורשתו של נתניהו תיקבע על פי עתיד הסכסוך הישראלי-פלסטיני והצלחת מדיניותו הכלכלית. בלי קשר לתוצאה, הוא ייזכר כאחת הדמויות המשפיעות בהיסטוריה הישראלית.

סיכום

בנימין נתניהו הוא ראש ממשלת ישראל הנוכחי וראש הממשלה המכהן הארוך ביותר בתולדות ישראל. הוא נולד ב-1949 בתל אביב ולמד בתיכון בירושלים לפני שלמד ב-MIT. נתניהו שירת בצה"ל ונפצע בפעולה במלחמת יום הכיפורים. הוא החל את הקריירה הפוליטית שלו בסוף שנות ה-70 ונבחר לראש הממשלה לראשונה בשנת 1996. נתניהו היה דמות שנויה במחלוקת בפוליטיקה הישראלית, אך מורשתו תקבע על פי עתיד הסכסוך הישראלי-פלסטיני והצלחתו של המדיניות הכלכלית שלו. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן