דף הבית » לחיות בתשומת לב » באיזו תדירות יש להחליף סוללה לקוצב לב?

באיזו תדירות יש להחליף סוללה לקוצב לב?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות יש להחליף סוללה לקוצב לב?

מהו קוצב לב?

קוצב לב הוא מכשיר קטן המושתל בבית החזה כדי לעזור לווסת את פעימות הלב של האדם. הוא משמש לטיפול במגוון מחלות לב, כולל הפרעות קצב, ברדיקרדיה וחסימות לב. קוצב הלב פועל על ידי שליחת אותות חשמליים ללב כדי לעזור לו לפעום בקצב הנכון.

כיצד פועל קוצב לב?

קוצב לב מורכב משני מרכיבים עיקריים: מחולל הדופק והלידים. מחולל הדופק הוא קופסת מתכת קטנה המכילה סוללה ושבב מחשב. הלידים הם חוטים המחברים את מחולל הדופק ללב. מחולל הדופק שולח אותות חשמליים ללב, מה שעוזר לו לפעום בקצב הנכון.

הבטריה

הסוללה היא החלק החשוב ביותר בקוצב הלב. הוא מספק את הכוח למכשיר לשלוח אותות חשמליים ללב. הסוללה מיועדת להחזיק שנים רבות, אך בסופו של דבר יהיה צורך להחליף אותה.

המובילים

הלידים הם חוטים המחברים את מחולל הדופק ללב. הם עשויים מחומר מיוחד שנועד להיות גמיש ועמיד. הלידים מתוכננים גם כך שיוכלו לעמוד באותות החשמליים שמחולל הדופק שולח ללב.

שבב המחשב

שבב המחשב הוא ה"מוח" של קוצב הלב. הוא אחראי על שליטה על האותות החשמליים שמחולל הדופק שולח ללב. שבב המחשב מתוכנת לשלוח את האותות בקצב ובעוצמה הנכונים למצב המטופל.

באיזו תדירות יש להחליף סוללה לקוצב לב?

סוללות קוצבי לב נועדו להחזיק מעמד שנים רבות, אך בסופו של דבר יהיה צורך להחליף אותן. משך הזמן המדויק שבו תחזיק סוללת קוצב לב תלוי בסוג הקוצב ובאורח החיים של המטופל. בדרך כלל, יש להחליף את סוללות הקוצבים כל 5 עד 7 שנים. כשיגיע הזמן להחליף את הסוללה, המטופל יצטרך לעבור הליך כירורגי קל כדי להסיר את הסוללה הישנה ולהחליף אותה בחדשה. ההליך נעשה בדרך כלל בהרדמה מקומית ואורך כשעה. לאחר ההליך, המטופל יצטרך להיות במעקב במשך מספר שעות כדי לוודא שהסוללה החדשה תקינה.

סימנים לכך שצריך להחליף את הסוללה

ישנם מספר סימנים שייתכן שצריך להחליף את הסוללה. אלו כוללים:

  • קוצב הלב לא עובד כמו פעם.
  • החולה חווה תסמינים תכופים יותר או חמורים יותר של מצב הלב שלו.
  • קוצב הלב אינו מגיב לרמת הפעילות של המטופל.
  • קוצב הלב אינו עומד בקצב הלב של המטופל.

אם המטופל מבחין באחד מהסימנים הללו, עליו לפנות לרופא מיד.

סיכום

סוללות קוצבי לב נועדו להחזיק מעמד שנים רבות, אך בסופו של דבר יהיה צורך להחליף אותן. משך הזמן המדויק שבו תחזיק סוללת קוצב לב תלוי בסוג הקוצב ובאורח החיים של המטופל. בדרך כלל, יש להחליף את סוללות הקוצבים כל 5 עד 7 שנים. אם המטופל מבחין בסימנים שייתכן שיש צורך להחליף את הסוללה, עליו לפנות לרופא מיד. למידע נוסף, מצא מידע נוסף בוויקיפדיה .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן