דף הבית » כללי » כמה זמן לפני הדלקת נרות שבת מותר לאכול?

כמה זמן לפני הדלקת נרות שבת מותר לאכול?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן לפני הדלקת נרות שבת מותר לאכול?

מהי השבת?

השבת היא יום מנוחה והתחדשות רוחנית ליהודים, שנערך משקיעת החמה בשישי ועד השקיעה בשבת. זהו היום השביעי בשבוע והוא נחשב ליום קדוש באמונה היהודית. השבת היא זמן להרהר על השבוע, לבלות עם המשפחה והחברים וליהנות מיום המנוחה. השבת מצוינת בהדלקת שני נרות, לרוב על ידי אשת הבית, וקריאת ברכה. לאחר מכן, ארוחה חגיגית, אותה אוכלים בדרך כלל עם בני משפחה וחברים.

כמה זמן לפני הדלקת נרות שבת מותר לאכול?

התשובה לשאלה זו תלויה בסוג המזון הנאכל. ככלל, מותר לאכול סעודה עד שעה לפני הדלקת נרות השבת. הסיבה לכך היא שהסעודה נחשבת כחלק משמחת השבת. אולם אסור לאכול כל מאכל שאינו חלק מסעודת השבת. זה כולל חטיפים, קינוחים ומשקאות. אין לצרוך סוגי מזון אלו אלא לאחר הדלקת נרות השבת. כמו כן, חשוב לציין כי אין לאכול כל מאכל שבושל או הוכן לפני הדלקת נרות שבת. זה כולל מזון שבושל או הוכן מראש ונשמר במקרר או במקפיא.

מהי הסיבה לכלל זה?

הסיבה לכלל זה היא להבטיח שהשבת תהיה יום מנוחה והתחדשות רוחנית. ניתן לראות באכילה לפני הדלקת נרות שבת כצורת עבודה, שאסור בשבת.

מהם החריגים לכלל זה?

ישנם כמה חריגים לכלל זה. למשל, מותר לאכול אוכל שבושל או הוכן לפני הדלקת נרות שבת אם יש צורך מטעמים רפואיים. כמו כן, מותר לאכול אוכל שבושל או הוכן לפני הדלקת נרות שבת אם הדבר נחוץ לבריאותו ובטיחותו של האוכל את האוכל. למשל, אם אדם חולה סוכרת וצריך לאכול חטיף לפני הדלקת נרות השבת, מותר לעשות כן.

מהו הזמן המהיר ביותר לפני הדלקת נרות השבת שמותר לאכול?

הזמן המהיר ביותר לפני הדלקת נרות השבת שמותר לאכול הוא שעה. הסיבה לכך היא שהסעודה נחשבת כחלק משמחת השבת.

השוואה מהירה

סוג אוכל זמן לפני הדלקת נרות שבת
ארוחה עד שעה אחת
חטיפים, קינוחים, משקאות לא מותר
אוכל מבושל או מוכן לפני כניסת השבת לא מותר

לסיכום, מותר לאכול סעודה עד שעה לפני הדלקת נרות השבת. אולם אין לאכול כל מאכל שאינו חלק מסעודת השבת, או כל מאכל שבושל או הוכן לפני הדלקת נרות השבת. למידע נוסף על תקנון ותקנון השבת לחצו כאן . השבת היא זמן של מנוחה והתחדשות רוחנית ליהודים, ושמירת כללי השבת היא חלק חשוב מהאמונה היהודית. אכילה לפני הדלקת נרות שבת מותרת, אך חשוב לזכור שאסור לאכול כל מאכל שאינו חלק מסעודת השבת, או כל מאכל שבושל או הוכן לפני הדלקת נרות שבת. .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן