דף הבית » טכנולוגיות מתפתחות » כמה זמן צריך לקחת חומצה פולית במהלך ההריון?

כמה זמן צריך לקחת חומצה פולית במהלך ההריון?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן צריך לקחת חומצה פולית במהלך ההריון?

מהי חומצה פולית?

חומצה פולית, הידועה גם בשם ויטמין B9, היא חומר תזונה חשוב לנשים בהריון. זה עוזר למנוע מומים מולדים, כמו עמוד השדרה ביפידה, והוא חיוני להתפתחות תינוק בריא. חומצה פולית נמצאת באופן טבעי במזונות כמו ירקות ירוקים, קטניות ודגנים מועשרים. זה זמין גם בצורת תוספת.

מדוע חומצה פולית חשובה במהלך ההריון?

חומצה פולית חשובה לנשים בהריון מכיוון שהיא מסייעת במניעת מומים מולדים. זה חשוב במיוחד במהלך השליש הראשון של ההריון, כאשר הצינור העצבי של התינוק נוצר. הצינור העצבי הוא המבשר למוחו וחוט השדרה של התינוק. אם אישה בהריון לא מקבלת מספיק חומצה פולית, התינוק שלה עלול להיות בסיכון למומים בתעלה העצבית. חומצה פולית חשובה גם להיבטים אחרים של התפתחות התינוק, כמו יצירת כדוריות דם אדומות והתפתחות הלב ומערכת הדם.

כמה חומצה פולית אני צריך לקחת במהלך ההריון?

הקולג' האמריקאי למיילדות וגניקולוגים (ACOG) ממליץ לכל הנשים בגיל הפוריות ליטול תוספת יומית של 400 מיקרוגרם (מק"ג) חומצה פולית. זוהי אותה כמות של חומצה פולית שנמצאת ברוב המולטי ויטמינים.

חומצה פולית לפני הריון

חשוב להתחיל ליטול תוספת יומית של 400 מק"ג חומצה פולית לפחות חודש לפני ההריון. זה יעזור להבטיח שלגוף שלך יש מספיק חומצה פולית כדי לתמוך בהתפתחות התינוק שלך.

חומצה פולית במהלך ההריון

ברגע שנכנסת להריון, עליך להמשיך ליטול תוספת יומית של 400 מק"ג חומצה פולית. זהו הכמות המומלצת על ידי ACOG.

חומצה פולית לאחר הריון

לאחר הלידה, כדאי להמשיך ליטול תוספת יומית של 400 מק"ג חומצה פולית. זה חשוב לבריאות שלך, כמו גם לבריאות של כל הריון עתידי.

מקורות מזון של חומצה פולית

בנוסף לנטילת תוספת יומית של 400 מק"ג חומצה פולית, כדאי לאכול גם מזונות עשירים בחומצה פולית. כמה ממקורות המזון הטובים ביותר לחומצה פולית כוללים:

  • ירקות ירוקים עלים, כגון תרד, קייל וירוקי קולארד
  • קטניות, כגון עדשים ושעועית
  • דגנים מועשרים, כגון לחם ודגנים
  • מיץ תפוזים מועשר
  • חטיפי ארוחת בוקר מחוזקים
  • מוצרי סויה מועשרים, כמו טופו וטמפה

סיכום

חומצה פולית היא חומר תזונה חשוב לנשים בהריון. זה עוזר למנוע מומים מולדים וחיוני להתפתחותו של תינוק בריא. ה-ACOG ממליץ לכל הנשים בגיל הפוריות ליטול תוספת יומית של 400 מק"ג חומצה פולית. יש להתחיל זאת לפחות חודש לפני הכניסה להריון ולהמשיך לאורך ההריון ולאחר הלידה. בנוסף לנטילת תוסף, כדאי לאכול גם מזונות עשירים בחומצה פולית, כמו ירקות ירוקים, קטניות ודגנים מועשרים. למידע נוסף על חומצה פולית והריון, צפו בסרטון זה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן