דף הבית » חידות מכופפות » כמה זמן נמשך ספר שמות?

כמה זמן נמשך ספר שמות?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך ספר שמות?

מבוא

ספר שמות הוא אחד הספרים החשובים בתנ"ך, והוא הספר השני בתורה. הוא מספר את סיפור בריחתם של בני ישראל מעבדות במצרים ומסעם לארץ המובטחת. זהו סיפור רב עוצמה של אמונה, אומץ והתמדה, והוא אחד הספרים הנקראים ביותר בתנ"ך. אבל כמה זמן נמשך ספר שמות?

ציר הזמן של ספר שמות

ספר שמות מתחיל עם בני ישראל בעבדות במצרים. פרעה הורה להרוג את כל התינוקות העבריים הזכרים, אבל משה ניצל וגדל על ידי בת פרעה. לאחר שמשה הרג מצרי, הוא ברח למדיין, שם התחתן עם ציפורה ונולדו לו שני בנים. לאחר 40 שנה במדיין, הקב"ה התגלה למשה בסנה בוער ואמר לו לחזור למצרים ולהוציא את בני ישראל מעבדות. משה חזר למצרים והתעמת עם פרעה בדרישה שישחרר את בני ישראל. פרעה סירב, ואלוהים שלח 10 מכות על מצרים. לבסוף, פרעה הסכים לשחרר את בני ישראל, והחלה יציאת מצרים. בני ישראל עזבו את מצרים ונסעו לשלושה חודשים, ולבסוף הגיעו להר סיני. בהר סיני קיבל משה את עשרת הדברות מאלוהים, ובני ישראל חנו שם שנה. לאחר שנה עזבו בני ישראל את הר סיני ונסעו לעוד שלושה חודשים, ולבסוף הגיעו לגבול הארץ המובטחת.

מכות מצרים

10 המכות של מצרים היו סדרה של אסונות שאלוהים שלח כדי לשכנע את פרעה לשחרר את בני ישראל. המכות כללו הפיכת נהר הנילוס לדם, מכת צפרדעים, מכת יתושים, מכת זבובים, מכת בהמות, מכת שחין, מכת ברד, מכת ארבה, מכת חושך, ומיתת הבכורים.

עשרת הדיברות

עשרת הדיברות היו מערכת חוקים שניתנה לבני ישראל על ידי אלוהים בהר סיני. עשרת הדיברות כוללות: "לא יהיו לך אלים אחרים על פני", "לא תעשה לך פסל", "לא תשא את שם ה' אלוהיך לשוא", "זכור את יום השבת, ל שמור את זה בקדושה", "כבד את אביך ואת אמך", "לא תרצח", "לא תנאף", "לא תגנוב", "לא תעיד עדות שקר נגד רעך" ו" לא תחמוד."

אורכו של ספר שמות

אז כמה זמן נמשך ספר שמות? ספר שמות נמשך כשנה ושלושה חודשים. זה כולל את זמן השהות במצרים, המסע להר סיני והמסע לארץ המובטחת.

השוואה מהירה

מִקרֶה אורך
במצרים 3 חודשים
בהר סיני 1 שנה
אל הארץ המובטחת 3 חודשים
סה"כ שנה, 3 חודשים

שאלות ותשובות

מהו ספר שמות?

ספר שמות הוא הספר השני של התורה, והוא מספר את סיפור בריחתם של בני ישראל מעבדות במצרים ומסעם לארץ המובטחת.

מהן עשרת הדיברות?

עשרת הדיברות הן מערכת חוקים שניתנה לבני ישראל על ידי אלוהים בהר סיני. הם כוללים: "לא יהיו לך אלים אחרים על פני", "לא תעשה לך פסל", "לא תשא את שם ה' אלוקיך לשוא", "זכור את יום השבת לשמור אותו. קדוש", "כבד את אביך ואת אמך", "לא תרצח", "לא תנאף", "לא תגנוב", "לא תעיד עדות שקר על רעך" ו"אתה תעשה. לא תחמוד."

מה היו 10 המכות של מצרים?

10 המכות של מצרים היו סדרה של אסונות שאלוהים שלח כדי לשכנע את פרעה לשחרר את בני ישראל. המכות כללו הפיכת נהר הנילוס לדם, מכת צפרדעים, מכת יתושים, מכת זבובים, מכת בהמות, מכת שחין, מכת ברד, מכת ארבה, מכת חושך, ומיתת הבכורים.

סיכום

ספר שמות הוא ספר חשוב בתנ"ך, והוא מספר את סיפור בריחתם של בני ישראל מעבדות במצרים ומסעם לארץ המובטחת. ספר שמות נמשך כשנה ושלושה חודשים, ובזמן זה, בני ישראל חוו את 10 מכות מצרים וקיבלו את עשרת הדברות מאלוהים. ספר שמות הוא סיפור רב עוצמה של אמונה, אומץ והתמדה, והוא אחד הספרים הנקראים ביותר בתנ"ך.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן