דף הבית » המלצת הצוות » מה שאתה צריך לדעת על תוצאות בדיקות תרבית שתן

מה שאתה צריך לדעת על תוצאות בדיקות תרבית שתן

השאירו פרטים ונחזור מיד:

מה שאתה צריך לדעת על תוצאות בדיקות תרבית שתן

מהי בדיקת התרבות שתן?

בדיקת תרבית שתן היא בדיקת מעבדה המשמשת לאבחון דלקת בדרכי השתן (UTI). זה ידוע גם בתור בדיקת תרבית שתן ורגישות (C&S). במהלך הבדיקה נלקחת דגימת שתן ונשלחת למעבדה לניתוח. המעבדה תחפש אחר חיידקים ואורגניזמים אחרים שיכולים לגרום ל- UTI.

כיצד מתבצעת בדיקת תרבית שתן?

בדיקת תרבית שתן נעשית על ידי איסוף דגימת שתן. זה נעשה על ידי הטלת שתן לתוך מיכל סטרילי. לאחר מכן הדגימה נשלחת למעבדה לניתוח.

כמה זמן לוקח להגיע לתוצאות?

בדרך כלל לוקח יומיים עד שלושה לקבל תוצאות מבדיקת תרבית שתן. התוצאות יראו אם חיידקים או אורגניזמים אחרים נמצאים בדגימת השתן.

מה משמעות התוצאות?

אם חיידקים או אורגניזמים אחרים נמצאים בדגימת השתן, זה אומר שיש לך UTI. התוצאות יראו גם איזה סוג של חיידקים או אורגניזם אחר גורם לזיהום. מידע זה יכול לעזור לרופא שלך להחליט איזו אנטיביוטיקה לרשום.

מהם הסיכונים של בדיקת התרבות שתן?

בדיקת תרבית שתן היא בדרך כלל בטוחה וטומנת בחובה מעט סיכונים. הסיכון השכיח ביותר הוא אי נוחות בעת איסוף דגימת השתן.

מהם היתרונות של בדיקת התרבות שתן?

בדיקת תרבית שתן יכולה לסייע באבחון UTI. זה גם יכול לעזור לרופא שלך להחליט איזו אנטיביוטיקה לרשום.

שאלות ותשובות

מה אם תוצאות בדיקת תרבית שתן שליליות?

אם תוצאות בדיקת תרבית השתן שליליות, המשמעות היא שלא נמצאו חיידקים או אורגניזמים אחרים בדגימת השתן. זה יכול לומר שאין לך UTI, או שזה יכול להיות שהחיידקים או האורגניזמים האחרים היו נוכחים בכמות קטנה מדי מכדי שניתן יהיה לזהות. הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות נוספות כדי לקבוע את הגורם לתסמינים שלך.

האם בדיקת תרבית שתן יכולה לזהות סוגים אחרים של זיהומים?

כן, בדיקת תרבית שתן יכולה לזהות סוגים אחרים של זיהומים, כגון זיהום בכליות. עם זאת, הוא אינו מדויק כמו בדיקות אחרות לאיתור סוגים אלה של זיהומים.

האם בדיקת תרבית שתן יכולה לזהות זיהומים המועברים במגע מיני (STIs)?

לא, בדיקת תרבית שתן לא יכולה לזהות מחלות מין. כדי לאבחן STI, הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקות אחרות, כגון בדיקת דם או בדיקת ספוגית.

סיכום

בדיקת תרבית שתן היא בדיקת מעבדה המשמשת לאבחון דלקת בדרכי השתן (UTI). זה נעשה על ידי איסוף דגימת שתן ושליחתה למעבדה לניתוח. לתוצאות בדרך כלל לוקח יומיים עד שלושה לחזור. אם חיידקים או אורגניזמים אחרים נמצאים בדגימת השתן, זה אומר שיש לך UTI. התוצאות יראו גם איזה סוג של חיידקים או אורגניזם אחר גורם לזיהום. בדיקת תרבית שתן היא בדרך כלל בטוחה וטומנת בחובה מעט סיכונים. זה יכול לעזור לאבחן UTI ולעזור לרופא שלך להחליט איזו אנטיביוטיקה לרשום. מצא מידע נוסף בוויקיפדיה כאן .

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן