דף הבית » המלצת הצוות » כמה זמן כדאי ללבוש פלטה?

כמה זמן כדאי ללבוש פלטה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן כדאי ללבוש פלטה?

מהו הזמן הממוצע ללבישה של פלטה?

פלטה היא טיפול יישור שיניים נפוץ המשמש ליישור שיניים ולתיקון חוסר יישור. הזמן הממוצע ללבישה של כתפיות הוא בדרך כלל בין 18 ל-24 חודשים, אך משך הטיפול יכול להשתנות בהתאם לחומרת האי-יישור. במקרים מסוימים, הפלטה עשויה להילבש עד 6 חודשים או למשך 3 שנים.

גורמים המשפיעים על משך הפלטה

משך הזמן שתצטרכו ללבוש פלטה תלוי במספר גורמים, כולל חומרת חוסר היישור, סוג הפלטה בשימוש וגיל המטופל.

חומרת אי ההתאמה

חומרת חוסר ההתאמה היא אחד הגורמים החשובים ביותר בקביעת משך הזמן שתצטרך ללבוש פלטה. אם חוסר ההתאמה הוא קל, הטיפול עשוי להימשך רק 6 עד 12 חודשים. עם זאת, אם חוסר ההתאמה חמור יותר, הטיפול עשוי להימשך עד 3 שנים.

סוג הפלטה

סוג הפלטה שתבחר יכול להשפיע גם על משך הטיפול. פלטות מתכת מסורתיות הן הסוג הנפוץ ביותר של הפלטה ולרוב לוקח 18 עד 24 חודשים להשלמת הטיפול. פלטות קרמיקה פחות גלויות מאשר פלטות מתכת ועשויות לקחת קצת יותר זמן להשלים את הטיפול. Invisalign הוא סוג של מיישר שקוף שהוא כמעט בלתי נראה ויכול לקחת בין 6 ל-18 חודשים להשלמת הטיפול.

גיל החולה

גיל המטופל הוא גם גורם בקביעת משך הטיפול. ילדים ובני נוער מגיבים בדרך כלל מהר יותר לטיפול אורתודונטי מאשר מבוגרים. הסיבה לכך היא שהעצמות שלהם עדיין גדלות והשיניים שלהם ניתנות לגיבוש יותר. ייתכן שמבוגרים יצטרכו ללבוש פלטה לתקופה ארוכה יותר מכיוון שהעצמות והשיניים שלהם נוקשות יותר.

טיפים לקיצור משך הפלטה

למרות שמשך הטיפול יכול להשתנות בהתאם לחומרת החוסר היישור, ישנם כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור לקצר את משך הזמן שאתה צריך ללבוש פלטה.

פעל לפי הוראות האורתודנט שלך

חשוב לעקוב בקפידה אחר הוראות האורתודנט. זה כולל לבישת הפלטה למשך הזמן המומלץ בכל יום והימנעות ממזונות שעלולים להזיק לפלטה.

תרגל היגיינת פה טובה

היגיינת פה טובה חיונית לטיפול אורתודונטי מוצלח. צחצחו והשתמשו בחוט דנטלי בקביעות והקפידו לבקר אצל רופא השיניים לבדיקות קבועות.

השתתף בפגישות קבועות

השתתפות בפגישות קבועות עם האורתודנט שלך חשובה גם היא לטיפול מוצלח. האורתודנט שלך יעקוב אחר ההתקדמות שלך ויבצע את כל ההתאמות הנדרשות לסוגרים שלך.

סיכום

הזמן הממוצע ללבישה של הפלטה הוא בדרך כלל בין 18 ל-24 חודשים, אך משך הטיפול יכול להשתנות בהתאם לחומרת חוסר היישור, סוג הפלטה בשימוש וגיל המטופל. יש כמה דברים שאתה יכול לעשות כדי לעזור לקצר את משך הזמן שאתה צריך ללבוש פלטה, כגון ביצוע הוראות האורתודנט שלך, שמירה על היגיינת הפה והשתתפות בפגישות קבועות.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן