דף הבית » הכי נשאל » כמה זמן צריך לצום לפני בדיקת דם?

כמה זמן צריך לצום לפני בדיקת דם?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן צריך לצום לפני בדיקת דם?

מהי בדיקת דם?

בדיקת דם היא ניתוח מעבדתי של דגימת הדם שלך, הנלקחת בדרך כלל מוריד בזרועך. בדיקות דם משמשות למדידת חומרים שונים בדם, כגון הורמונים, מינרלים, חלבונים וחומרים אחרים. ניתן להשתמש בבדיקות דם כדי לאבחן מחלות, לנטר את בריאותך ולבדוק בעיות בריאות אפשריות.

האם אני צריך לצום לפני בדיקת דם?

האם אתה צריך לצום או לא לפני בדיקת דם תלוי בסוג הבדיקה שנעשית. חלק מהבדיקות דורשות צום, בעוד שאחרות לא. צום פירושו שאינך אוכל או שותה דבר (מלבד מים) במשך פרק זמן מסוים לפני הבדיקה.

בדיקות צום

בדיקות צום נעשות בדרך כלל כדי למדוד גלוקוז, כולסטרול וטריגליצרידים בדם. בדיקות אלו מחייבות אותך לצום 8 עד 12 שעות לפני הבדיקה. במהלך תקופה זו, אסור לאכול או לשתות דבר מלבד מים.

בדיקות ללא צום

בדיקות ללא צום נעשות בדרך כלל כדי למדוד חומרים אחרים בדם שלך, כגון אלקטרוליטים, חלבונים והורמונים. בדיקות אלו אינן מצריכות צום.

השוואה מהירה

מִבְחָן דרוש צום?
גלוקוז כן (8-12 שעות)
כולסטרול כן (8-12 שעות)
טריגליצרידים כן (8-12 שעות)
אלקטרוליטים לא
חלבונים לא
הורמונים לא

למה אני צריך לצום לפני בדיקת דם?

צום לפני בדיקת דם חשוב מכיוון שהוא מאפשר למעבדה לקבל מדידה מדויקת של החומרים בדם שלך. אכילה או שתייה לפני בדיקה יכולה להשפיע על התוצאות, שכן החומרים במזון ובמשקאות עלולים להפריע לתוצאות הבדיקה.

מה עלי לעשות לפני בדיקת צום?

אם אתה עובר בדיקת צום, עליך להימנע מאכילה או שתייה של כל דבר (למעט מים) במשך 8 עד 12 שעות לפני הבדיקה. כמו כן, יש להימנע מעישון, לעיסת מסטיק ופעילות גופנית לפחות שעה לפני הבדיקה.

מה עלי לעשות לאחר בדיקת צום?

לאחר בדיקת צום, יש לשתות הרבה נוזלים ולאכול ארוחה בריאה. כמו כן, יש להימנע משתיית אלכוהול לפחות 24 שעות לאחר הבדיקה.

סיכום

צום לפני בדיקת דם חשוב על מנת להבטיח תוצאות מדויקות. בדיקות צום מחייבות לצום 8 עד 12 שעות לפני הבדיקה, בעוד בדיקות שאינן בצום אינן מצריכות צום. לפני בדיקת צום, יש להימנע מאכילה או שתייה של כל דבר (למעט מים) במשך 8 עד 12 שעות לפני הבדיקה. לאחר בדיקת צום, יש לשתות הרבה נוזלים ולאכול ארוחה בריאה. כמו כן, יש להימנע משתיית אלכוהול לפחות 24 שעות לאחר הבדיקה.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן