דף הבית » הכי נשאל » באיזו תדירות כדאי להתחסן נגד טטנוס?

באיזו תדירות כדאי להתחסן נגד טטנוס?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

באיזו תדירות כדאי להתחסן נגד טטנוס?

מה זה טטנוס?

טטנוס הוא זיהום חיידקי חמור הנגרם על ידי החיידק Clostridium tetani. זה מכונה בדרך כלל נעילה מכיוון שהוא גורם להתכווצויות שרירים בלסת ובצוואר. טטנוס יכול גם לגרום להתכווצויות שרירים קשות בכל הגוף, שעלולות להיות קטלניות אם לא מטפלים בהן. טטנוס מתפשט באמצעות מגע עם אדמה מזוהמת, אבק או צואת בעלי חיים. זה יכול להתפשט גם דרך חתכים או פצעי ניקוב.

מדוע כדאי להתחסן נגד טטנוס?

חיסון נגד טטנוס הוא חלק חשוב בשמירה על הבריאות. חיסון עוזר להגן עליך מפני טטנוס ויכול לעזור להפחית את חומרת התסמינים אם אתה מקבל אותו. חיסון חשוב במיוחד עבור אנשים שנמצאים בסיכון גבוה יותר לחלות בטטנוס, כגון אלה העובדים בחקלאות, בנייה או תעשיות אחרות בהן הם עלולים לבוא במגע עם אדמה מזוהמת או צואת בעלי חיים.

למי כדאי להתחסן?

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ממליץ לכל המבוגרים והילדים מעל גיל 11 להתחסן נגד טטנוס. ה-CDC גם ממליץ לנשים הרות להתחסן נגד טטנוס.

באיזו תדירות כדאי להתחסן?

ה-CDC ממליץ למבוגרים וילדים מעל גיל 11 להתחסן נגד טטנוס כל 10 שנים. נשים בהריון צריכות להתחסן נגד טטנוס במהלך כל הריון.

למה לצפות כשמתחסנים

בעת חיסון נגד טטנוס, תקבל זריקה בזרוע או ברגל. הזריקה מכילה כמות קטנה של החיידקים הגורמים לטטנוס, מה שעוזר לגוף שלך לבנות חסינות לזיהום. לאחר קבלת הזריקה, אתה עלול לחוות קצת כאב, אדמומיות או נפיחות באתר ההזרקה. אתה עלול גם לחוות חום או כאב ראש. תופעות הלוואי הללו הן בדרך כלל קלות ואמורות לחלוף תוך מספר ימים.

השוואה מהירה

קְבוּצָה תדירות חיסונים
מבוגרים וילדים מעל גיל 11 כל 10 שנים
נשים בהריון במהלך כל הריון

חשוב להתעדכן לגבי חיסוני הטטנוס. חיסון עוזר להגן עליך מפני טטנוס ויכול לעזור להפחית את חומרת התסמינים אם אתה מקבל אותו. שוחח עם הרופא שלך על לוח הזמנים של החיסונים שלך כדי לוודא שאתה מעודכן.

שאלות ותשובות

מה ההבדל בין זריקת טטנוס לחיסון נגד טטנוס?

זריקת טטנוס היא מנה בודדת של חיסון הטטנוס. חיסון הטטנוס הוא סדרה של זריקות הניתנות על פני תקופה של זמן כדי לסייע בבניית חסינות לזיהום.

האם אוכל לקבל זריקת טטנוס אם אני אלרגי לביצים?

כן, אתה יכול לקבל זריקת טטנוס גם אם אתה אלרגי לביצים. חיסון הטטנוס אינו מכיל חלבוני ביצה, ולכן הוא בטוח עבור אנשים עם אלרגיות לביצים. עם זאת, אם יש לך אלרגיה חמורה לביצית, עליך לדבר עם הרופא שלך לפני קבלת החיסון.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן