דף הבית » הכי חם עוצר נשימה » כמה זמן נמשכת בדיקת שעלת?

כמה זמן נמשכת בדיקת שעלת?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשכת בדיקת שעלת?

מה זה שעלת?

שעלת, הידוע גם בשם שעלת, הוא זיהום בדרכי הנשימה מדבק מאוד הנגרם על ידי החיידק Bordetella pertussis. הוא מתפשט באוויר על ידי שיעול והתעטשות, ועלול לגרום להתקפי שיעול קשים, קשיי נשימה והקאות. שעלת שכיחה בעיקר בילדים, אך גם מבוגרים יכולים להידבק. חיסון הוא הדרך הטובה ביותר למנוע שעלת, אך עדיין ניתן להידבק בזיהום גם אם חוסנתם.

מהו מבחן שעלת?

בדיקת שעלת היא בדיקה רפואית המשמשת לאבחון זיהום פעיל של שעלת. זה נעשה בדרך כלל על ידי לקיחת דגימת ריר מהאף או הגרון. לאחר מכן הדגימה נבדקת לנוכחות החיידקים הגורמים לשעלת. הבדיקה נעשית בדרך כלל במשרד רופא או במעבדה.

כמה זמן נמשכת בדיקת שעלת?

משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות מבדיקת שעלת תלוי בסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש. בדיקה מהירה יכולה לספק תוצאות תוך 15 דקות בלבד, בעוד שבדיקת תרבית מדויקת יותר יכולה להימשך עד שבועיים. חשוב לציין שתוצאה חיובית בבדיקה מהירה אינה אומרת בהכרח שיש לך שעלת; זה רק אומר שיש צורך בבדיקות נוספות.

למה לצפות במהלך המבחן

בדיקת שעלת נעשית בדרך כלל על ידי לקיחת דגימת ריר מהאף או הגרון. לאחר מכן הדגימה נבדקת לנוכחות החיידקים הגורמים לשעלת. הבדיקה נעשית בדרך כלל במשרד רופא או במעבדה. הבדיקה בדרך כלל אינה כואבת, אך עלולה לגרום לאי נוחות מסוימת.

טיפול בשעלת

אם אתה נמצא חיובי עבור שעלת, הרופא שלך ירשום אנטיביוטיקה כדי לעזור בטיפול בזיהום. חשוב ליטול את האנטיביוטיקה כפי שנקבע, גם אם אתה מתחיל להרגיש טוב יותר. זה יעזור למנוע את התפשטות הזיהום לאחרים.

השוואה מהירה

מִבְחָן זמן לתוצאות
בדיקה מהירה 15 דקות
מבחן תרבות 2 שבועות

שאלות ותשובות

האם אוכל לעבור בדיקת שעלת אם התחסנתי?

כן, עדיין אפשר לחלות בשעלת גם אם קיבלת חיסון. אם נחשפת למישהו עם שעלת או שיש לך תסמינים של הזיהום, הרופא שלך עשוי להמליץ על בדיקת שעלת.

מה קורה אם אבחן חיובי לשעלת?

אם אתה נמצא חיובי עבור שעלת, הרופא שלך ירשום אנטיביוטיקה כדי לעזור בטיפול בזיהום. חשוב ליטול את האנטיביוטיקה כפי שנקבע, גם אם אתה מתחיל להרגיש טוב יותר. זה יעזור למנוע את התפשטות הזיהום לאחרים.

סיכום

בדיקת שעלת היא בדיקה רפואית המשמשת לאבחון זיהום פעיל של שעלת. זה נעשה בדרך כלל על ידי לקיחת דגימת ריר מהאף או הגרון. משך הזמן שלוקח לקבל תוצאות מבדיקת שעלת תלוי בסוג הבדיקה שבה נעשה שימוש. בדיקה מהירה יכולה לספק תוצאות תוך 15 דקות בלבד, בעוד שבדיקת תרבית מדויקת יותר יכולה להימשך עד שבועיים. אם אתה נמצא חיובי עבור שעלת, הרופא שלך ירשום אנטיביוטיקה כדי לעזור בטיפול בזיהום. חיסון הוא הדרך הטובה ביותר למנוע שעלת, אך עדיין ניתן להידבק בזיהום גם אם חוסנתם.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן