דף הבית » הכי חם עוצר נשימה » כמה זמן נמשך חיסון הקורונה?

כמה זמן נמשך חיסון הקורונה?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן נמשך חיסון הקורונה?

מהו חיסון נגד קורונה?

חיסון הקורונה הוא פריצת דרך רפואית שפותחה כדי להגן על אנשים מפני נגיף הקורונה החדש. זהו שילוב של שני סוגים שונים של חיסונים, אחד מהם הוא וירוס חי מוחלש והשני הוא וירוס מומת. החיסון פועל על ידי גירוי מערכת החיסון של הגוף ליצור נוגדנים שיכולים להדוף את הנגיף. החיסון ניתן בשתי מנות, כאשר המנה השנייה ניתנת ארבעה שבועות לאחר הראשונה.

כמה זמן מחזיק החיסון?

משך חיסון הקורונה תלוי במגוון גורמים, לרבות סוג החיסון, גילו של האדם והבריאות הכללית של האדם. ככלל, החיסון צפוי להימשך לפחות שנה. עם זאת, כמה מחקרים העלו כי החיסון עשוי להימשך עד שנתיים. משך החיסון תלוי גם בסוג החיסון בו משתמשים. לדוגמה, החיסון של Pfizer-BioNTech צפוי להחזיק מעמד עד שנה, בעוד שהחיסון של Moderna צפוי להחזיק מעמד עד שנתיים.

גורמים המשפיעים על משך החיסון

משך החיסון נגד נגיף הקורונה מושפע גם ממגוון גורמים, לרבות גילו של האדם, בריאותו הכללית וסוג החיסון בו משתמשים. גיל: מחקרים הראו שהחיסון יעיל יותר באנשים צעירים יותר מאשר באנשים מבוגרים . הסיבה לכך היא שלאנשים צעירים יותר יש מערכת חיסונית חזקה יותר, אשר מסוגלות להילחם טוב יותר בנגיף. בריאות כללית: אנשים עם מערכת חיסון מוחלשת, כגון אלה עם HIV או סרטן, עשויים שלא להיות מסוגלים לייצר נוגדנים רבים כמו אלה עם בריאות מערכות חיסון. זה יכול להשפיע על משך החיסון. סוג החיסון: כפי שצוין לעיל, משך החיסון תלוי בסוג החיסון שבו משתמשים. לדוגמה, החיסון של Pfizer-BioNTech צפוי להחזיק מעמד עד שנה, בעוד שהחיסון של Moderna צפוי להחזיק מעמד עד שנתיים.

מה קורה אחרי שהחיסון פג?

לאחר שנגמר החיסון, חשוב לקבל זריקת דחף כדי לשמור על חסינות. הסיבה לכך היא שמערכת החיסון של הגוף לא תוכל לייצר מספיק נוגדנים כדי להדוף את הנגיף לאחר שהחיסון פג. כמו כן, חשוב להמשיך לתרגל התרחקות חברתית וללבוש מסכה כדי להגן על עצמך ועל אחרים מפני הנגיף.

סיכום

משך חיסון הקורונה תלוי במגוון גורמים, לרבות סוג החיסון, גילו של האדם והבריאות הכללית של האדם. ככלל, החיסון צפוי להימשך לפחות שנה. עם זאת, כמה מחקרים העלו כי החיסון עשוי להימשך עד שנתיים. חשוב לקבל זריקת דחף לאחר פגה החיסון כדי לשמור על חסינות ולהמשיך לתרגל התרחקות חברתית וללבוש מסכה כדי להגן על עצמך ועל אחרים מפני הנגיף. למידע נוסף, בקר בוויקיפדיה למידע נוסף.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן