דף הבית » הכי חם עוצר נשימה » כמה זמן משפיע חיסון על תינוק?

כמה זמן משפיע חיסון על תינוק?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן משפיע חיסון על תינוק?

חיסונים הם חלק חשוב בהגנה על תינוקך מפני מחלות קשות. חיסונים עוזרים לעורר את המערכת החיסונית הטבעית של הגוף כדי להגן מפני מחלות. חיסונים ניתנים בדרך כלל לתינוקות בסדרה של זריקות, החל מהלידה ונמשכים עד שהתינוק בן 18 חודשים לפחות. חשוב להתעדכן על חיסונים כדי להבטיח שהתינוק שלך מוגן.

סוגי חיסונים

ישנם שני סוגים של חיסונים: חיים וחיסונים לא פעילים. חיסונים חיים מכילים צורה מוחלשת של הנגיף או החיידק הגורם למחלה. חיסונים מומתים מכילים גרסה מומתת של הנגיף או החיידק. שני סוגי החיסונים יעילים בהגנה מפני מחלות.

חיסונים חיים

חיסונים חיים ניתנים בדרך כלל לתינוקות בצורה של זריקה. דוגמאות לחיסונים חיים כוללים את החיסון נגד חצבת, חזרת ואדמת (MMR) וחיסון אבעבועות רוח. חיסונים חיים בדרך כלל יעילים לתקופה ארוכה, ולעתים קרובות מספקים הגנה למשך שנים רבות.

חיסונים מומתים

חיסונים מומתים ניתנים בדרך כלל לתינוקות בצורה של זריקה או תרסיס לאף. דוגמאות לחיסונים מומתים כוללות את החיסונים נגד הפטיטיס A ו-B, חיסון שפעת (שפעת) וחיסון פנאומוקוק. חיסונים מומתים יעילים בדרך כלל לפרק זמן קצר יותר, ולעתים קרובות מספקים הגנה למספר שנים.

זריקות בוסטר

זריקות דחף הן מנות נוספות של חיסון הניתנות לאחר המנה הראשונית. זריקות דחף ניתנות בדרך כלל לתינוקות בגיל 12 חודשים ו-18 חודשים. זריקות דחף עוזרות להבטיח שהתינוק מוגן מפני המחלה למשך זמן ארוך יותר.

השוואה מהירה

סוג החיסון טופס כמה זמן זה נמשך?
לחיות בְּעִיטָה שנים רבות
מוּבטָל זריקה או תרסיס לאף כמה שנים
מַגבֵּר בְּעִיטָה משתנה

חשוב להתעדכן על חיסונים כדי להבטיח שהתינוק שלך מוגן. חיסונים ניתנים בדרך כלל לתינוקות בסדרה של זריקות, החל מהלידה ונמשכים עד שהתינוק בן 18 חודשים לפחות. זריקות דחף הן מנות נוספות של חיסון הניתנות לאחר המנה הראשונית. זריקות דחף עוזרות להבטיח שהתינוק מוגן מפני המחלה למשך זמן ארוך יותר.

שאלות ותשובות

ש: האם חיסונים בטוחים לתינוקות?

ת: כן, חיסונים בטוחים לתינוקות. החיסונים נבדקים ומפוקחים בקפדנות לבטיחות לפני שהם מאושרים לשימוש. חיסונים נמצאים גם במעקב צמוד לאחר אישורם כדי להבטיח שהם נשארים בטוחים ויעילים.

ש: האם יש תופעות לוואי מחיסונים?

ת: כן, יכולות להיות תופעות לוואי מחיסונים. רוב תופעות הלוואי קלות וחולפות מעצמן. תופעות הלוואי השכיחות כוללות כאב, אדמומיות או נפיחות במקום ההזרקה, חום ופריחה קלה. תופעות לוואי חמורות הן נדירות.

ש: באיזו תדירות התינוק שלי צריך להתחסן?

ת: חיסונים ניתנים בדרך כלל לתינוקות בסדרה של זריקות, החל מהלידה ונמשכים עד שהתינוק בן 18 חודשים לפחות. זריקות דחף ניתנות בדרך כלל לתינוקות בגיל 12 חודשים ו-18 חודשים. חשוב להתעדכן על חיסונים כדי להבטיח שהתינוק שלך מוגן.

סיכום

חיסונים הם חלק חשוב בהגנה על תינוקך מפני מחלות קשות. חיסונים עוזרים לעורר את המערכת החיסונית הטבעית של הגוף כדי להגן מפני מחלות. ישנם שני סוגים של חיסונים: חיים וחיסונים לא פעילים. חיסונים חיים ניתנים בדרך כלל לתינוקות בצורה של זריקה ובדרך כלל יעילים לתקופה ארוכה. חיסונים מומתים ניתנים בדרך כלל לתינוקות בצורה של זריקה או תרסיס לאף ובדרך כלל יעילים לפרק זמן קצר יותר. זריקות דחף הן מנות נוספות של חיסון הניתנות לאחר המנה הראשונית. חשוב להתעדכן על חיסונים כדי להבטיח שהתינוק שלך מוגן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן