דף הבית » הכי חם עוצר נשימה » כמה זמן אוכל מחזיק בחוץ?

כמה זמן אוכל מחזיק בחוץ?

השאירו פרטים ונחזור מיד:

כמה זמן אוכל מחזיק בחוץ?

מהם חיי המדף של מזון בחוץ?

מזון שנשאר בחוץ עלול להתקלקל במהירות, במיוחד במזג אוויר חם. חיי המדף של המזון בחוץ תלויים בסוג המזון, הטמפרטורה והלחות. בדרך כלל, מזון שנותר בחוץ יחזיק מעמד למשך מספר שעות עד מספר ימים. הגורם החשוב ביותר בקביעת חיי המדף של מזון בחוץ הוא הטמפרטורה. אם הטמפרטורה היא מעל 40 מעלות צלזיוס, האוכל עלול להתקלקל במהירות. חיידקים יכולים לגדול במהירות בטמפרטורות שבין 40°F ל-140°F, והמזון יכול להתקלקל תוך שעתיים בלבד. סוג המזון משפיע גם על חיי המדף של המזון בחוץ. מוצרי חלב, ביצים ובשר מבושל רגישים במיוחד לקלקול. אסור להשאיר מזונות אלו בחוץ יותר משעתיים. פירות וירקות יכולים להחזיק מעמד מעט יותר, אך עדיין יש לצרוך אותם תוך מספר שעות.

איך לשמור על מזון בטוח בחוץ

אם אתם מתכננים להשאיר אוכל בחוץ, יש כמה צעדים שתוכלו לנקוט כדי לשמור על בטיחותו. ראשית, יש לוודא שהמזון מאוחסן במקום קריר ויבש. במידת האפשר, אחסן את האוכל בצידנית עם קרח או במקרר. זה יעזור לשמור את האוכל בטמפרטורה בטוחה. שנית, ודא שהמזון מכוסה. זה יעזור להרחיק מזיקים ולשמור שהמזון לא יתקלקל מהר מדי. אם אתה משתמש בצידנית, וודא שהמכסה סגור היטב. לבסוף, וודא שהמזון נצרך תוך מספר שעות. אם האוכל הושאר בחוץ יותר משעתיים, יש לזרוק אותו.

השוואה מהירה

סוג מזון חיי מדף בחוץ
מוצרי חלב 2 שעות
ביצים 2 שעות
בשרים מבושלים 2 שעות
פירות וירקות 4 שעות

טיפים לשמירה על בטיחות המזון בחוץ

  • אחסן מזון במקום קריר ויבש.
  • מכסים מזון כדי למנוע מזיקים.
  • לצרוך מזון תוך מספר שעות.

סיכום

מזון שנשאר בחוץ עלול להתקלקל במהירות, במיוחד במזג אוויר חם. חיי המדף של המזון בחוץ תלויים בסוג המזון, הטמפרטורה והלחות. בדרך כלל, מזון שנשאר בחוץ יחזיק מעמד למשך מספר שעות עד מספר ימים. כדי לשמור על בטיחות המזון בחוץ, ודא שהוא מאוחסן במקום קריר ויבש, מכוסה כדי למנוע מזיקים, וצורך אותו תוך מספר שעות. למידע נוסף על בטיחות מזון, בדוק את הסרטון הזה מהמרכזים לבקרת מחלות ומניעתן.

צרו איתנו קשר

אהבתם? שלחו לחבר\ה שחייב\ת לדעת גם!

דילוג לתוכן